Idea perniagaan raya – bisnes coklat

Sekejap je dah sampai bulan ramadhan menandakan sampai waktu kita menunaikan kewajiban berpuasa. Masa berlalu begitu pantas. Pejam celik pejam celik lepas tu raya lah pulak. Ini adalah masa yang sangat sesuai untuk kita mulakan langkah berniaga. Bagi yang dah jadikan aktiviti berniaga sebagai aktiviti tahunan tentu masa ini dah sibuk dengan menempah tapak gerai bazar ramadhan untuk menjual juadah berbuaka puasa. Bagi yang target menjual barang selain juadah berbuka sibuk pula dengan tapak jualan nak meniaga baju melayu, baju kurung, songkok, kuih raya, langsir dan bermacam-macam lagi. Ada juga yang mengambil kesempatan menjual mercun dan bunga api. Macam-macam. Jika boleh biarlah berniaga barang yang mendatangkan menfaat. Antara produk yang laris yang boleh dijual adalah coklat. Membuat coklat bukanlah susah dan jika coklat yang dibuat unik dan custom ikut kesesuaian pelanggan tentu boleh menarik banyak keuntungan. Kita boleh belajar buat coklat dengan mudah jika ikut manual yang disediakan langkah demi langkah dan secara tidak sedar boleh menyiapkan coklat yang kita sendiri tak pernah sediakan pun sebelum ini. Apa yang bestnya ialah kita seronok bila buat coklat ni siap dan cute. Tambah lagi best bila kita promote ada orang nak beli dan ambil tempahan dari kita. Mesti best dan seronok kan?

Mari menjana keuntungan dengan buat coklat.

coklat raya

No comments yet

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: